Alla inlägg den 22 september 2009

Av louise olsson - 22 september 2009 14:29

ja nu har vårt 3 dje mirakel kommit, hon kom natten till måndan...alla våra barn är födda en månda:) rätt skojigt..jag vila ut på helgerna så det kan gå igång då...


ja får väll ta och skriva en förlossningsberättelse..

började med att jag fick lite värkar framåt kvällenhum, ja de kom då och då kollade inte änns de, va så trött på förverkar och så, sen helt plötsligt när jag skulle hämta dricka så ran det till i och så gick jag till toa, va osäker på om det va lite vatten, men sket i det, sen ran det till igen, så då rinde jag förlossningen, som tyckte vi kunde komma in på en koll..

tilda sov hos anna,så det va ju lite tajmat:)

så mamma kom och sov här med theo!

så väl inne hos doktorn,va kl 24. hon kunde inte se om det va vatten eller ej, så hon sa att jag skulle stanna en stund för att se om det kom mer för det kunde ju som omföderska gå snabbt om det va det, anners skulle jag komma tillbaka imån för koll..

gick lite till fick mina verkar igen var 3 min ca, så då trodde jag att det va lite på g, men sen av tog de lite igen, mellan de, så då skulle vi åka hem,men en bm ville kolla om det hänt något, och blev lika paff som vi va då öppen lite mer än 6 cm:), kl va 01:15 ja ha på med kläderna och börja spatsera runt i rumet för att få igång det igen tyckte jag:) där gick jag i 2 timmar kl 03:20 kollade hon igen om något hade hänt, japp det hade det 8 cm va jag nu öppen, så då skulle jag öva med lustgasen,för jag vet ju att de sista verkarn kan bli jobbiga,då är det bäst att ha övat lite:) sen helt plötsligt i en jävla verk gick vattnet kl ca 20 i 4.. jar det ju aldig gått på mig:),sen gick det fårt 04:15 va hon ute...

men jag hatar fåtfarande krystverkarna, eller när huvudet ska ut!!fyfyf..fanken jag missbrukade lustgasen där innan det änns hade börjar va ju en liten paous,men jag fick panik,med tanken på att pressa ut en melon till känns ju fan som allt bara spricker..så innan det började tryckte jag i mig alldeles för mkt, martin sa att jag satt med den för munnen i över 5 min..sen såg jag ett kalt rum med bara bm undersköterskan och martin i, förstod va de sa klart och tydligt,men de hörde inte mig(berodde på att jag pratade i masen) jag fattade inte va jag va, trodde jag va död eller något, tänkte ja ha här dog jag vist ser jag på ovanifrån! tillslut fattade martin att det nog hade blevit för mkt gas (jag förstod inte att jasg höll i masekn heller)ingen koplig alls till det. så han sa att jag nog skulle släppa den.. sagt och gjort tog några vanliga ande tag sen va jag tillbaka i verkligheten igen:) och fick bara syrgas i masken under krysningen,som gick smidigt och allt ändå:)lite totyr är det ju nån sekund..

sen va hon ute och allt kanon:)

mkt större än mina andra 2 barn,men det va ju bra:)

nu måste jag kila ska skriva mer sen!

mitt flum inlägg detta!!

Ovido - Quiz & Flashcards