Alla inlägg under oktober 2009

Av louise olsson - 14 oktober 2009 10:00

att jag inte kan fatta det! vi har inget virusskydd:( men jag har så tråkigt vet inte vad jag ska göra..är ju van att vara uppe i varv dygnet runt och nu är mina 2 stora troll på dagis och lill trollet sover och vad ska jag då göra??

hoppas jag inte ställer till med något nu!

martin kommer bli sååååå arg om hanser att jag varit inne på int. jag vet jag vet att jag e korkad..


inskolningen på dagis har gått bra..hoppas det går lika bra idag!! theo ska ju äta mat där för sörsta gången ju!


i helgen åkte jag på mjölkstockning, natten mellan löd och sön..fy fan vad ont jag hade och så låg jag med kläder på morgonrock och duntäcke och jag frös som en oxe! eller hur man kan säga det:) jag frös iallfall.. ja jag kunde inte ta mig upp på natten fast jag va törstig, som jag vandrat i öknen hela dagen och pissig, emn det gick inte fy vad jag mådde skit. och så skulle jag amma på det värsta bröste med för att lätta lite trodde jag skulle skrika rätt ut..men bara och bita i hop. tur väl sov thelma bra den natten...

dagen efter va bättre men inte alls bra igenteligen fåtfarnde y och feber och ingen sömn,men bara att bita i hop och ta hand om ungarna.. men det e inget kul att va sjuk och ha barn:( det går inte i hop likesom....


jag vet inte vad jag mer har att skriva.. första veckan för mig hemma hel själv med 3 ungar utan dagis på heltid och så.. men fan det funkar redigt bra..ännsålänge, jag löser allt som jag trodde va omöjligt:) men ja det flyter på bra..' fast theo och tilda kan  ställa till besvärliga situationer, när man ammar, så man bara vill kasta ut de genom fönstret, men i stället sitter man där och ammar och kokar... ja de hoppar på mammas tv, klättra upp i fönstret är på toa och leker med vatten, slänger ner saker i toa stolen, viftar med alla slags långa pinnar över hela huset.. ja och detta när jag sitter och ammar och inget kan göra...kan ju inte bara slänga väck thelma hela tiden....

så ibland är det kaos!! men det flytter på nått konstigt sätt alltd rätt och lungt, endel vrål blir det ju!


nej nu fåååår jag inte va här mer

Av louise olsson - 7 oktober 2009 07:24

ja theo springer runt oxch äter sin macka och jag bara orkar inte gnälla på han en gång till eller höra hanns vrål när han åer upp i stolen igen,...så jag skiter i det idag........ men han får inte springa runt och äta fast han så gärna vill.. nu kommer han och ska tigga mer och tror jag ska ge han det....


i måndes började inskolningen för de bägge stora, det gick bra för båda.

sen på efter middagnen kom jönet och ungarna..hum undra om hon ska heta jönet länge till, såg på facebook att hon skulle gifta sig inom några mån:)?

fikade och lite så..

sen på kvällen va det dax för ännu ett hus visning..men även det huset va inte perfa för oss, vi vet ju typ vad vi vill ha, fast vi är och titta runt på alla hus:) för det finns nog inget hus till oss... jo vi ser de när vi tittar runt,men de är ju inte till salu :)



inskolningen gick bra igår med, men eftermiddagen va lite värre.. igenteligen inte så fsarlig,men thelma vile inte sova i vagnen sen till slut bajasde hon och då gick det och lägga henne i vagnen, då va det typ 20 min tills martin kom hem...

har ju så dåligt samvet...


tilda kom till mig i måse och sa att hon visst kunde räkna till mer än 3, hon hade ju sagt till alvin att hon bara kunde det.. så det slutade med att hon kunde räkna till 20..det visste jag väll... sen lärde hon sig att räkna till hela 5 på eng i dag på dora så nu är hon lite mallig..undra om hon försår det här med 2 språk att man prata olika språki världen???


ojoj nu säger martin att jag ej får sitta här..är visst inte skyddad...bäst att lyda...

Av louise olsson - 3 oktober 2009 12:22

   ja vår lilla tjej verka reagera lite på när jag ätit för mkt mjölkproduketer.. absålut inte kolik, men hon får lite ont i magen i nån timme....

jag har ju dragit ner mjölken nästan direkt efter förlossningen och jag mäker att de dagar jag ätit mkt mjölkprodukter har hon én period med magknip...tror jag...

hon är fåtfarande väloigt lugn och kan sova i timmar i rad.. så inte kolik men det kan ju bli om jag äter mjölk?

så nu är det bara för mig att dra ner på mjölken..uchuch jag som älskaaar mjölk, chockelad,smör, kakaor, glass, såser... och allt sådant..det är mjölk i allt jag äter..vad fan ska jag leva på???????? ska väll bli mager som ett benrangel innan amningen är klar och as trött, för ingen mat får jag:)

nej kanske skulle prata med en dietist? så jag vet vad man kan äta på bästa sätt.


ja alla mina barn sover nu.. i eftermidda kommer lite besök, en kompis till tilda oxå..kul för henne..


allt annas är bra här lugn liten tjej som sover mäst och verkar så nöjd när hon är vaken ovanligt för mig då de andra 2 sovit i nån timme sedan har de varit rätt missnöjda, theo lite bättre än tilda..men han kunde gala han med...


de andra 2 är rätt svårt att syselsätta, de verka va rätt trötta på att ha både mamma och pappa hemma på heltid...fast det är inte jag :) men det ska bli skönt att komma in i en verklighet igen och inte en liten familjebubla... komemr nog bli några tuffa veckor innan jag vant mig och hittat rutiner, jag hoppas thelma fåtsätter va så lugn och övrig nöjd, det underlättar ju..

men i övrigt är det väll inte jobbigare än att ha 2 barn...nej...tilda och theo syselsätter sig själva mkt tillsamans det gör det lättare....men att theo är yngr och bråkigare än tilda va när theo föddes,gör ju situationen mer passande..

men tilda och theo kan bråka oxå, ja nått fruktansvetr ibland... man kan bli galen på det, det är det som är jobbigast nu!  blir väll bättre när dagiset kommer igång och så..


anners älskar jag mitt 3 abrns liv... martin tycker vi skaa skaffa en till...kille:) så det blir jämt..... Nej här blir inga fler, jag är nöjd och glad nu... sen kan han drömma om sitt fjärde barn en liten kille:)


idag sov jag och thelma nästan till 9 ojoj vad dagen försvinner sedan.....vi ahr dock varit uppe i natt.... lite magknip..

Ovido - Quiz & Flashcards