Alla inlägg under juli 2009

Av louise olsson - 28 juli 2009 20:24

igår va vi en tripp på ölandsdjurpark!

det va en mkt trevlig dag, föruton de gångerna theo skulle komma till ro och sova, han kan knappt somna i bilen och inne på djurparken va det på tok för mkt han ville göra!


vi som hade tänkt oss en hotellfrukost på vägen, men vi hittade inget ställe:( så det blev nått litet fik på avlägensplats, men det funkade bra, va gott, men lite besviken va jag allt:)

  Strosade sen runt på djurparken som theo tyckte va kul, tilda är väll inte så impad av djur längre ville till vattenlandet, va varmt och soligt ju när vi gick på djurparken,men molande till sen, men vädret va perfa..

tilda och theo hade redigt skoj i vattenlande,martin och jag tyckte det va på tok för kalt!

sen bar det av till karusellerna, jag och tilda drog dit theo skulle sova då, tog visst en stund med en skrikig theo....

varför får man inte åka små snurrande barnkarusseller när man är gravid???


sen va det dax för den dyraste maten jag någonsin ätit...iallfall i snabbmats väg..hur kan de råna folk så...en liten mer kostade 20 kr:( kan ju bara tänka vad det anndra kostade då....sorjligt!

 theo vaknade så då blev det att vi åkte sagoslottet, tyckte han va kul:)

blev ettrån med sockervadd och popcorn..det va lilla jag som va sugen!

 körde sen hem kom en liten bit sen ville theo inte alls åka bil mer skrek och hade sig fick ta lite stopp,men somnade inte på vägen hem:( han hatar bilen!!!!!!


idag har vi flumat runt varit och tagi i dopp i sjön,sen badade ungarna i vattenspridaren, sen va det första gången på länge som vi grillade och misslyckades totalt:(


nej nu ska tilda in, är ute och leker med grannarna.... hon kom och påstod att hon skulle in och leka hos de nu, så nu blir det sängen..kl är mkt ju!!



Av louise olsson - 24 juli 2009 20:08

jaha då har mina 2 lediga nätter passerat och ett nytt pass börjar, tack och lov bara 2 nätter..


börja anners känna mig tung och klumpig, orken är inte redigt där den bör och lite humörsvängningar hit och dit:) dock inte så farligt men ändå..

iallfall när man har 2 barn som ska sysselsättas och ingen vila så känns det lite jobbigt! är ju trottts allt några veckor kvar..

men jag har mkt att fixa här hemma så det får ju gärna va  några veckor kvar..

hopppas slippa alla andra problem som ont i ryggen, foglossning och sådant..

 emn önskar att jag va lika smidig som med de andra 2,men men när det behövs så;:)


idag va vi en sväng på andys, gick brabra, theo röjde oxå:) jag försökte men jävla amgen va i vägen och sammandragningar fick man så jag gav upp.....

 va på stan i sbg oxå på en fika...


får se om det blir tosselilla nu nästa vecka,får ringa anna nu!

lite måste man ju hitta på på sommaren:)


nej om jag skulle ta tag i mig själv och fixa allt till natten,så natten flyter på smidigt:) hoppas på en lugn och skön natt.....blir nog ett hv då


Av louise olsson - 20 juli 2009 19:44

ja nu har jag 2 nätter kvar sen är jag ledig hela 2 st:)

 har kommit på att jag e ganska mörkrädd för detta jobb, spiciellt när gammlingar ser personer i syne som hälsa på de eller när man är ute mitt i skogen.

men visst trivs jag, skulle vilja jobba natt i framtiden!

inatt låg bäbisen i magen och bökade på ena sidan säkert i tvärläge, för fanken vad öm jag va, kunde knappt röra mig, men som tur hade den ändrat läge när jag vaknade i eftermiddas:)


nu har jag laddat upp magen med mat för att klara mig tills nattpassets första måltid...


tildas finger är bättre, de hoppade att dra naglen, hon fick en ny salva i hopp om förbättring, lite bättre har det blevit..nu får hon bada oxå, så hoppas på fint väder snart.


hihi jönet jag har säkert gått upp över 1 kg innan inskrivningen oxå:) har bara gått upp ca 12 kg de andra grv och då mäst på slutet,så denna grav slutar väll på 20kg






Av louise olsson - 15 juli 2009 19:17

va på distrik idag igen ju med tildas finger... var ju tiderdär varje vecka de har ju koll på det.

och idag kom de fram till att de måste ta naglen, det va fåtfarande irreterande:( så imån ska doktorn dra väck naglen..hoppas det läker snabbt så hon kan bada och slippa bandachen!


idag fick vi ¨år..hum lägenhet.. som vi ska bo tillfälligt i. inte så vacker men duger väll... men vi flytttade inte dit förren vi måste lämna vårt hus!


tilda ska sova hos mormor natt, hon har tjatat i evigheter om det så idag fick hon änteligen det:)

själv ska jag jobba natt..mkt trevligt...skönat e att krypa ner i sängen..


ställde mig på vågen nyss och fick en chock..thi vägde 8,5 kg mer än sen inskrivningen och har 10 veckor kvar, vad fanken ska detta sluta dennagång..tur är marknaderna avklarade:) får trycka i mig det jag har kvar sen blir det ändring på vår underbara matmeny:)

jag kan oxå säga att jag inte har svullnat upp någonstans inga ben inga fötter inga händer..allt är helt normalt, så det e nog bara skräpmaten som hamnat fel..



Av louise olsson - 9 juli 2009 20:00

ja dagen började inte som den bästa, trött och sur gick jag upp med theo,men blev snabbt glad med en solstråle som han:) emn inte pigg.

sen kom tilda ner och skulle ha chockelad macka så då började tjafset igen..hon får ju inte äta det och envis som hon är gav hon uppefter 1 timme...


sen hade vi besiktning på huset, gick bra..tror jag:)


tilda och martin åkte sen till doktorn, de är ju bekymrade över hennes finger.. inget bra:_( 3 g denna veckan, ska dit nästa ons oxå...

fick pencelin i hopp att det ska hjälpa, men doktorn trodde inte redigt det, anners får de greja och dra väck naglen och så..

 stackars lilla tilda..fått många ringar har hon ju iallfall:)

pencelinen va ju inte likagott som laktolåsen:)så den kom ut de första gångerna,men nu i kväll hade hon svalt den direkt, då va hon stolt:)


martin har ikväll hjälpt pappa lite medmuren vi va inom en sväng oxå..


igår gjorde jag glukosbelastningen, uch äckligt som  vanligt men slang ner snabbt!! allt va bra med bäbisen och mig sf mått 26, hjärtljuden runt 142.. men jag ahde dåligt järnvärde..tycker väll jag blivit lite väll trött den här sista veckan,men trodde det va värdret..hoppas järntabbletterna hjälper snart så jag orkar min hv vecka på jobbet!!

Av louise olsson - 6 juli 2009 21:09

hejhopp!!


nu är det lite svalare om nätterna, lite skönt, mkt skönt menar jag, kunde gått ner nån grad på natten til,l i sovrumet:) sen när man väl ska upp kan de va varmt och skönt,så det är behagligt att gå upp..varför passar det aldig i hop???


idag ahr vi varit hos mormor och morfar och firat de..trevlig och träffa släckten en stund ju.. tilda och elise leker så bra ju.. snart kan nog theo och colin komma överänns oxå:)

theo är mäst intresserad av all mat som ska ätas:) helst skulle det saveras helatiden...

hur kan man äta så hela tiden? det är en fråga det...


tildas finger är fåtfarande inte helt bra men ska upp till doktorn i mån igen ju, får se vadde säger, de hade tagit nån bakteri odling, hoppas få svar på det oxå då...men henns finger ser helt missbilda ut...stackas min lilla tjej...

hoppas de sätter in något nu, för bättre har det inte blevit och tanten där uppe skrämmde upp mig i tors när vi va där ju...



 om jag ska vara ärlig nu så är jag redigt trött...ska nog gå och sova lite..








Av louise olsson - 3 juli 2009 18:55

JA NU ÄR JAG OCH UNGARNA HEMMA SJÄLVA.. THEO SOVER OCH TILDA GREJA...och datorn cp:(


idag ahr vi varit i hälleviksbassängerna med mamma och lena och ungarna...

somnade theo där och trodde det skulle va svårare än vad det va,han somnade snabbt,men jag satte mig lite avvskilldrigt..men när jag suttit där 10 min så va hela hälleviksbadet där och spakade boll,spelade bowl, eller somnade skrikande barn precis brevid mig,såefter ett tag fick jag snällt gå vidare..

tilda dök och badade som bara den! hon tyckte det va så kul där,nästan lika kul som att åka karusseller..


sen for vi hem vid 14 tiden, duchade och så sen tog vi en tripp ner och åt och så i stan..

tilda åkte några karusseller, som hon hade kvar i häftet..

theo va trött och frusstrerad att han inte fick vara med...


anners har vi bara varit nere på killebom i ons..

är ju så jädranns varmt, men jag lider inte mer nu än vad jag hade gjort i normala fall.. känner ingen skillnad på att vara grav nu eller om det hade varit kallt...

men jag är ju inte höggravid än så snart kasnke jag med börja klaga..vem vet:)

klagar ändå när jag ska sova på värmen,,,,,.


nej nu har tinnis grejat klart,så nu får jag sysselsätta henne för sen ska hon i sängen med..om jag lyckas.....



Ovido - Quiz & Flashcards