Alla inlägg under maj 2013

Av louise olsson - 31 maj 2013 21:40

Började dagen som vanligt med att stressa, morgnarna är inte roliga, det är stress från man stiger upp till man sitter i bilen... Ja vi lämnade Tilda å skolan sen for rösten av barnaskaran med mig hem, vi plockar och slappar lite, söver Lilly äter mat.. Sen är kl visst fax att hämta Tilda i skolan! Och inget undantag idag heller utan en kompis med sig hem! Vi kör till Lasses köper en glass, ja det var min idé va ju så sugen på en Magnum vit:)....Hem de leker i nån timme så vid 15:00 tar vi våra badkläder och jag kör med alla 5 barnen till Sandviken, där de leker lite på lekplatsen och sedan badar för första gången i havet i år! Och ja de badar redigt och rätt länge med, det var bara vi på hela stranden. Alla barnen va så snälla och lydiga att jag var redigt imponerad! For hem kom lagom tills kompisen skulle hem. Sedan drog vi gång med grillningen och sedan fredas mys i soffan...nu sover alla barnen och Martin....Jag med snart

Av louise olsson - 28 maj 2013 19:50

Jag glömde totalt bort föräldraträffen idag, men men så går det när man är tankspridd som jag, bruka glömma typ allt..Men jag och Lilly har myst hemma hela dagen, hon är ju hela 4 månader idag usch vad tiden går. Jag brukar tycka de första 4 månaderna med en bebis är rätt tråkiga, men denna gången har det känts annorlunda..det har alltid varit mysigt och så, men jag har känt mig så instängd och överbeskyddad innan, har inte direkt vågat släppa mina småttingar till någon annan, knappt martin, men denna gång vågar jag det och även ta med Lilly på fler ställen, med de andra har jag trott att de blir överstimulerade mm hela tiden..Jag väntar på mitt lösenord till min kurs sida, jag ligger redan efter och det verkar ta evigheter innan jag får det förbaskade lösenordet..Tildas tjat om att leka varje dag börja gå mig på nerverna, man behöver inte leka varje dag? Hon har 1 bror som oxå vill leka varjedag, så vi kör varannan dag, för det finns bara plats i bilen till en kompis, men varje gång blir Tilda förbannad fast hon vet att det är Theos tur. Han förstår ju vilkens tur det är och är inte alls likadan... Nu har ju Tilda börjat lite på fritids igen för min kurs drog i gång den 17/5 men hon tjatar ändå..Vi körde och köpte rökad lax idag med, för jag var så grymt sugen på det. Tilda va på sin fotbolls träning med, theo vill oxå börja på fotboll men tror det är först nästa år det finns någon grupp för hanns ålder..thelma vill givet vis med börja, men hon vill börja på allt, ska se vad jag kan fixa in henne på i höst!

Av louise olsson - 21 maj 2013 22:05

Här var det längesedan jag var och skrev! Ja det sista jag skrev var att vår lilla underbara flicka kommit till världen och nu om 1 vecka är hon 4 månader. Fy vad tiden springer i väg. Dagarna går jätte snabbt och jag hinner ingeting. Ja det är helt underbar att va 4 barns mamma och alla 3stora syskonen är så förälskade i sin lilla syster. Jag började plugga en kurs men den hoppade jag av var för omotiverad och ville bara njuta av ledigheten. Det är skönt att gå hemma och mysa hela dagarna med Lilly och så klart de andra 3 med. Men jag har nog inte njutit så mkt av bebis livet som jag gör med Lilly hon är så nöjd och glad behöver bara titta på henne så skiner hon upp underbara unge..... Jag njuter av mina stora barn med givetvis, de förgyller min dag de med...de kan givetvis fördärva hela min dag med om de vill, med tjurande, trotts, bråk.men oftas är de Goa och glada. Hum vad gör vi då om dagarna myser, lagar mat, hämtar och lämnar i skolan å dagis, hos kompisar, på träningar, städar, försöker träffa vuxna människor,mm. Lilly vägde och var lika lång som Tilda var vid 3 månader alltså 4950 gram i vikt och 58 cm liten så hon har tappt endel, hoppas hon inte tappar mer nu,men hon lär bli en liten skit hon med. Nu ska jag uppgradera lite oftare, nu när jag vet att det finns ett internet i ipaden:)

Ovido - Quiz & Flashcards