Alla inlägg under juni 2013

Av louise olsson - 26 juni 2013 19:46

Ja idag har jag vereligen varit onyttig.. Kakor, bakelse och choklad...menen vad ska man göra när suget tar totalt över blev ju inte mätt på middag idag heller ju..Idag har vi inte gjort för möt. Eller jag har inte gjort för mkt.. Theo och thelma skullle med mormor och äta på böckmans, sedan gick de visst på bibblan i Bromölla och Matilda skulle visst klämma in en kompis innan farmor hämtade henne hos kompisen, för simskolan..så jag och Lilly blev hemma själva halva dan....Nu ska vi börja vår källa renovering, vi har börjat lite med att byta några fönster och intalerat några ventiler, trappan är oxå gjord, men nu ska lekrumet väck, golvet och träet på väggarna, sedan ska det in nytt gol i hallen och gillestugan (dagens lekrum) sen ska vårdat sov rum göras i ordning, fönster och ventilation, igen murrig av garchport, nytt gol, sedan ska toaletten bli fin och tvättstugan, med dusch..ja jag kommer lägga in bilder, under renoveringen.......Phu det låter mkt....ääädet kanske är mkt..jag som tror det är klat på 1 månad, och ska vi inte göra alls mkt på semestern, för då ska vi ha semester...Nej klart flumat för idag..

Av louise olsson - 17 juni 2013 13:15

Förra gången hade jag skrivit ett av de absolut längsta blogg inläggen i min historia och vad hände då? Jo det gick inte att spara det.... Så hädan efter håller jag mig till små snabbisar..Ja nu är det jag och kink Lilly hemma, hon kinkar på dagarna och hon kinkar på kvällarna och hon kinkar på nätterna och har gjort i nån vecka...hoppas innerlikt min nöjda Lilly kommer tillbaka snart..hoppas det bara är ett utvecklingsprång som vara nån vecka... Men hon har givet vis vissa underbara stunder, men ärligt är det mkt kink nu..inget passar några längre stunder och sova ska vi inte snack om...Anners börja Tilda på simskolan i hällevik idag, hon går med sin farmor.. Hon ska gå i mellangruppen, för hon gick ju på simskolan på lagunen i höstas, och kan simma 10 m på djupt vatten och hoppa ner i djupt vatten och vad det nu var för krav..så hoppas det går bra och hon lär sig mer där...Ihelgen har vi skänkt mkt i kontinen vi hyrde, Gud vad skönt det är att bli av med allt skit, som står och skräpar... Nej nu ska jag ta kink Lilly...

Av louise olsson - 10 juni 2013 12:04

Ja Lilly sover nu så nu äntligen har jag kommit igång lite..jag ska bara ha ett år kvar när föräldraledigheten är slut..nu vill jag börja jobba redigt!Ja denna långledigheten för barnen har varit kanon, slappat lite, målat klart tåldas nya skrivbord...hon ville ju ha ett som Elise... Nja så fint blev det inte, men Tilda va nöjd, man kunde ju stänga det och öppna det ochviktigast av allt när man har snåsyskon, att kunna låsa den..Vad har vi igenteligen gjort under våra ledigadagar? Vi va och åt hos pappa i tors, farmor bjöd på grollat mkt gott! Vi va på lekplatsen som ligger bredvid pappas innan maten och där var även Theos kompis.som oxå bor granne med lekplatsen, de skulle bara gå in hos kompisen en sväng och efter nån minut ser jag theo kuta runt på deras gräsmatta, med en hund springande och hoppande efter sig, theo skriker för full hals hjälp..hjälp..ja det var kompisen hund, han va bara valp och hoppade och navsade, ja ännu mer när det va en sådan rolig pojk som kom in och lekte med han, sprang fort och allt...ja pojkens mamma räddade iallafall theo från hunden..och lovade att hunden inte va hemma på barnkalaset nästa helg...Igår sista lediga dagen va vi bara hemma, theo och Tilda lekte med kompisar, Tilda lyckades klämma in 2st..ja hon lekte med en, sen ringde en annan, men den första kompisen ville inte leka tre (börja de redan med det?) Tilda ville gärna leka tre, men jag sa att hon fick ringa upp kompisen nr 2 när hon den andra skulle hem, för nu lekte hon faktiskt med en annan(jag han inte svara i telefonen, det va Tilda som såg att det stod det namnet)...anners va det "bästisen" som ringde ju...kl halv 6 på kvällen ringde hon upp den andrA! Hum ja man ska hinna med allt..jag gillar inte redigt det där att de inte kan leka 3..varför har ofta tjejer svårt med det? Tilda säger att hon visst kan leka 3, hon bryr sig inte..och hennes fröken sa att Matilda leker bra och låter alla vara med, att hon kan leka med vem som, så jag hoppas hon håller fast vid det. För jag tycker man ska kunna leka med vem som iallafall i skolan..alla ska få vara med..Nu ska jag återgå till skolsidan haha..Lilly sover ju än...

Ko

Av louise olsson - 10 juni 2013 12:03

Ko

Av louise olsson - 10 juni 2013 12:01

Ja Lilly sover nu så nu äntligen har jag kommit igång lite..jag ska bara ha ett år kvar när föräldraledigheten är slut..nu vill jag börja jobba redigt!Ja denna långledigheten för barnen har varit kanon, slappat lite, målat klart tåldas nya skrivbord...hon ville ju ha ett som Elise... Nja så fint blev det inte, men Tilda va nöjd, man kunde ju stänga det och öppna det ochviktigast av allt när man har snåsyskon, att kunna låsa den..Vad har vi igenteligen gjort under våra ledigadagar? Vi va och åt hos pappa i tors, farmor bjöd på grollat mkt gott! Vi va på lekplatsen som ligger bredvid pappas innan maten och där var även Theos kompis.som oxå bor granne med lekplatsen, de skulle bara gå in hos kompisen en sväng och efter nån minut ser jag theo kuta runt på deras gräsmatta, med en hund springande och hoppande efter sig, theo skriker för full hals hjälp..hjälp..ja det var kompisen hund, han va bara valp och hoppade och navsade, ja ännu mer när det va en sådan rolig pojk som kom in och lekte med han, sprang fort och allt...ja pojkens mamma räddade iallafall theo från hunden..och lovade att hunden inte va hemma på barnkalaset nästa helg...Igår sista lediga dagen va vi bara hemma, theo och Tilda lekte med kompisar, Tilda lyckades klämma in 2st..ja hon lekte med en, sen ringde en annan, men den första kompisen ville inte leka tre (börja de redan med det?) Tilda ville gärna leka tre, men jag sa att hon fick ringa upp kompisen nr 2 när hon den andra skulle hem, för nu lekte hon faktiskt med en annan(jag han inte svara i telefonen, det va Tilda som såg att det stod det namnet)...anners va det "bästisen" som ringde ju...kl halv 6 på kvällen ringde hon upp den andrA! Hum ja man ska hinna med allt..jag gillar inte redigt det där att de inte kan leka 3..varför har ofta tjejer svårt med det? Tilda säger att hon visst kan leka 3, hon bryr sig inte..och hennes fröken sa att Matilda leker bra och låter alla vara med, att hon kan leka med vem som, så jag hoppas hon håller fast vid det. För jag tycker man ska kunna leka med vem som iallafall i skolan..alla ska få vara med..Nu ska jag återgå till skolsidan haha..Lilly sover ju än...

Av louise olsson - 10 juni 2013 12:00

Ja Lilly sover nu så nu äntligen har jag kommit igång lite..jag ska bara ha ett år kvar när föräldraledigheten är slut..nu vill jag börja jobba redigt!Ja denna långledigheten för barnen har varit kanon, slappat lite, målat klart tåldas nya skrivbord...hon ville ju ha ett som Elise... Nja så fint blev det inte, men Tilda va nöjd, man kunde ju stänga det och öppna det ochviktigast av allt när man har snåsyskon, att kunna låsa den..Vad har vi igenteligen gjort under våra ledigadagar? Vi va och åt hos pappa i tors, farmor bjöd på grollat mkt gott! Vi va på lekplatsen som ligger bredvid pappas innan maten och där var även Theos kompis.som oxå bor granne med lekplatsen, de skulle bara gå in hos kompisen en sväng och efter nån minut ser jag theo kuta runt på deras gräsmatta, med en hund springande och hoppande efter sig, theo skriker för full hals hjälp..hjälp..ja det var kompisen hund, han va bara valp och hoppade och navsade, ja ännu mer när det va en sådan rolig pojk som kom in och lekte med han, sprang fort och allt...ja pojkens mamma räddade iallafall theo från hunden..och lovade att hunden inte va hemma på barnkalaset nästa helg...Igår sista lediga dagen va vi bara hemma, theo och Tilda lekte med kompisar, Tilda lyckades klämma in 2st..ja hon lekte med en, sen ringde en annan, men den första kompisen ville inte leka tre (börja de redan med det?) Tilda ville gärna leka tre, men jag sa att hon fick ringa upp kompisen nr 2 när hon den andra skulle hem, för nu lekte hon faktiskt med en annan(jag han inte svara i telefonen, det va Tilda som såg att det stod det namnet)...anners va det "bästisen" som ringde ju...kl halv 6 på kvällen ringde hon upp den andrA! Hum ja man ska hinna med allt..jag gillar inte redigt det där att de inte kan leka 3..varför har ofta tjejer svårt med det? Tilda säger att hon visst kan leka 3, hon bryr sig inte..och hennes fröken sa att Matilda leker bra och låter alla vara med, att hon kan leka med vem som, så jag hoppas hon håller fast vid det. För jag tycker man ska kunna leka med vem som iallafall i skolan..alla ska få vara med..Nu ska jag återgå till skolsidan haha..Lilly sover ju än...

Av louise olsson - 10 juni 2013 11:58

Ja Lilly sover nu så nu äntligen har jag kommit igång lite..jag ska bara ha ett år kvar när föräldraledigheten är slut..nu vill jag börja jobba redigt!Ja denna långledigheten för barnen har varit kanon, slappat lite, målat klart tåldas nya skrivbord...hon ville ju ha ett som Elise... Nja så fint blev det inte, men Tilda va nöjd, man kunde ju stänga det och öppna det ochviktigast av allt när man har snåsyskon, att kunna låsa den..Vad har vi igenteligen gjort under våra ledigadagar? Vi va och åt hos pappa i tors, farmor bjöd på grollat mkt gott! Vi va på lekplatsen som ligger bredvid pappas innan maten och där var även Theos kompis.som oxå bor granne med lekplatsen, de skulle bara gå in hos kompisen en sväng och efter nån minut ser jag theo kuta runt på deras gräsmatta, med en hund springande och hoppande efter sig, theo skriker för full hals hjälp..hjälp..ja det var kompisen hund, han va bara valp och hoppade och navsade, ja ännu mer när det va en sådan rolig pojk som kom in och lekte med han, sprang fort och allt...ja pojkens mamma räddade iallafall theo från hunden..och lovade att hunden inte va hemma på barnkalaset nästa helg...Igår sista lediga dagen va vi bara hemma, theo och Tilda lekte med kompisar, Tilda lyckades klämma in 2st..ja hon lekte med en, sen ringde en annan, men den första kompisen ville inte leka tre (börja de redan med det?) Tilda ville gärna leka tre, men jag sa att hon fick ringa upp kompisen nr 2 när hon den andra skulle hem, för nu lekte hon faktiskt med en annan(jag han inte svara i telefonen, det va Tilda som såg att det stod det namnet)...anners va det "bästisen" som ringde ju...kl halv 6 på kvällen ringde hon upp den andrA! Hum ja man ska hinna med allt..jag gillar inte redigt det där att de inte kan leka 3..varför har ofta tjejer svårt med det? Tilda säger att hon visst kan leka 3, hon bryr sig inte..och hennes fröken sa att Matilda leker bra och låter alla vara med, att hon kan leka med vem som, så jag hoppas hon håller fast vid det. För jag tycker man ska kunna leka med vem som iallafall i skolan..alla ska få vara med..Nu ska jag återgå till skolsidan haha..Lilly sover ju än...

Av louise olsson - 10 juni 2013 11:55

Ja Lilly sover nu så nu äntligen har jag kommit igång lite..jag ska bara ha ett år kvar när föräldraledigheten är slut..nu vill jag börja jobba redigt!Ja denna långledigheten för barnen har varit kanon, slappat lite, målat klart tåldas nya skrivbord...hon ville ju ha ett som Elise... Nja så fint blev det inte, men Tilda va nöjd, man kunde ju stänga det och öppna det ochviktigast av allt när man har snåsyskon, att kunna låsa den..Vad har vi igenteligen gjort under våra ledigadagar? Vi va och åt hos pappa i tors, farmor bjöd på grollat mkt gott! Vi va på lekplatsen som ligger bredvid pappas innan maten och där var även Theos kompis.som oxå bor granne med lekplatsen, de skulle bara gå in hos kompisen en sväng och efter nån minut ser jag theo kuta runt på deras gräsmatta, med en hund springande och hoppande efter sig, theo skriker för full hals hjälp..hjälp..ja det var kompisen hund, han va bara valp och hoppade och navsade, ja ännu mer när det va en sådan rolig pojk som kom in och lekte med han, sprang fort och allt...ja pojkens mamma räddade iallafall theo från hunden..och lovade att hunden inte va hemma på barnkalaset nästa helg...Igår sista lediga dagen va vi bara hemma, theo och Tilda lekte med kompisar, Tilda lyckades klämma in 2st..ja hon lekte med en, sen ringde en annan, men den första kompisen ville inte leka tre (börja de redan med det?) Tilda ville gärna leka tre, men jag sa att hon fick ringa upp kompisen nr 2 när hon den andra skulle hem, för nu lekte hon faktiskt med en annan(jag han inte svara i telefonen, det va Tilda som såg att det stod det namnet)...anners va det "bästisen" som ringde ju...kl halv 6 på kvällen ringde hon upp den andrA! Hum ja man ska hinna med allt..jag gillar inte redigt det där att de inte kan leka 3..varför har ofta tjejer svårt med det? Tilda säger att hon visst kan leka 3, hon bryr sig inte..och hennes fröken sa att Matilda leker bra och låter alla vara med, att hon kan leka med vem som, så jag hoppas hon håller fast vid det. För jag tycker man ska kunna leka med vem som iallafall i skolan..alla ska få vara med..Nu ska jag återgå till skolsidan haha..Lilly sover ju än...

Ovido - Quiz & Flashcards