Alla inlägg under april 2009

Av louise olsson - 29 april 2009 13:09

hejhopp!!!


Ja jag testade ring teste, och enlig det så blir det en liten pojke vi ska få.... de har stämmt de andra 2 ggr, återstår att se..


ja man skulle suttit i solen nu när ungarna sover...men jag orkar inte..får gå ut sen när de vaknar..

Tilda hade inte varit på humör hos dagmamman idag, lite trött och inte redigt varit en vilda tilda,sa dagmamman, börjat bli lite snorig, så det e nog någon förkylning på g.......hoppas den bryter ut snart då..

Det ser ut att martin och jag klarat oss från kräksjukan,theo fick ju det i sön, så det e 3 dagar sedan den siste va sjuk....så jag hopppas....

Theo verkar oxå ha lite snuva i näsan..så det är nog något på g...


ja då är martin ledig på fre göttigt ju:) hade jga inte tänkt på att det va 1 maj....


helgen blir nog rätt lugn, hoppas på fint väder......så härligt ju:)

Av louise olsson - 25 april 2009 19:34

hej..


nu har vi fått reda på ett datum när vårt lilla mirakel nr 3ska titta ut... som blir den 23/9-09.....

Denna grav va hur mkt som helst oplanerad, vi förstår knappt hur det har gått till?? men men, YTERST lite slarv och en ägglossning räcker visst:)

första veckan hade jag svårt att acceptera den och va inte spiciellt glad.... men det la sig och jag började tänka att det va kul...sen helt plötsligt hade jag smällt det bra och va överlycklig.. martin va lugn och glad från första början!

men vi visste inte redigt när den skulle komma ftersom jag bara hade haft en blödning sen amningstoppet..och den varade i knappt 2 dagar....och med tilda hade jag rätt mkt oregelbundet de 2 första blödningarna..men hon räknade på ca den sista blödning och fick ul efter den..

BM hade väldigt rätt där hon beräknade den till den 24/9 och på ul blev det den 23/9...


nu känner jag rätt mkt spratell i magen bara på sista veckan kännder jag det mkt tydligt...härligt härligt..

så nu hoppas vi att den lille vill stanna och komma till oss i sep:)


Ihelgen skulle vi igenteligen på påde 2 år kalas och dop..men lilla tilda började spy i natt och har spytt idag.så hon har fått en eftersläng av magsjukan...Andreas smittade nog hennne i tors, när martin och tilda va där och lånade darton,då va han kräksjuk ju....:(

hoppas inte vi andra blir sjuka oxå..


vilket härligt väder vi har fått:)sol och varmt,men det har blåst lite i dag och inte varit allt för härligt......menmen det e skönt ändå...



Av louise olsson - 14 april 2009 19:48

hej!!


ja både kalas och påsken är avklarade..

kalaset för de andra 3 familjemedlemarna gick kanon..hade göttigött väder..


och nu i påsk har vi varit iväg vaända dag..med allldelesför mkt mat och godsaker...innt bra..för då springer visst vikten ivägännumer...skulle jag tippa iallfall..käns så nu iallfall...


tilda verkar fåtfarande inte ha några planer på att sova om kvällarna..i tid iallfall:(måste minska ner hennes eftermiddas vila rejält!!!


hon brukar anners leka med några barn här brevid...helt kanon när det finns kompisar så nära..hon tycker verkeligen det e kul..

och vill aldigin på kvällarna heller.........dete dock värre för mig..


theo verka vilja vara uppe en aning länge oxå..men dee bara sköntinte dötstrött kl 6 på kvällarna...


jag har börjat jobba lite..och det e faktisgt skönt..lite synd att man intr har dagis och sådant än utan måste skaffa vakt till theo...men lite kommer jag ut och i sommar blir det mkt då jag går på schema..dt är skönt att jobba..skulle bara haft fast..ännu bättre ju...men det lär väll dröja i dessa emska tider......och lite glada tider med:)


idag va några vi bruka umgås med frpn föräldra gruppen här....hade helt glömt bort att det va tis i dag..fick panik när jag kom på det och gick snabbt skynda mig till affären och handla lite onyttighter..




Av louise olsson - 2 april 2009 19:04

ja så är tilda nu...hon vägra sova om kvällarna har varit så i säkert 4 kvällar i rad, vet inte om det är som det är så ljust..

uchuch nu står hon här vid mig och hänger tvätt!!inte alls redo för sängen!

blir galen....men theo somnar som vanligt vid 18 18:30..skönt...


idag har ddet oxå varit kanon väder...helt underbart...


anners flyter allt på..känns som vi är sena med allt till på löd bara:( inget ovanligt när det gäller martin och mig:) alltid ute med allt i sista sekund....


igår va vi och tog allegitesterna på theo...ojoj vad han skrek...det e så synd om han...han skriker alltid när det går i mot han..envis till max!!


idag fick jag panik..han klättrade upp i trappan, jag hae glömt stänga grinden och jag kanju medela att det inte så allt för stabilt ut!


nu är visst tilda lite trött säger hon..hoppas vi på det!

Ovido - Quiz & Flashcards