Alla inlägg under november 2010

Av louise olsson - 23 november 2010 11:31

ja nu sitter man här och har måttligt tråkigt..känns som man lämna iväg ungarna i onödan..men tida vill ju gärna till dagis helst varje dag och leka iallfall:) theo tycker oxå det e kul och thelma verka oxå fått smak på det..men jag har dö trist..så här kan jag inte ha det de måste ringa från jobbet varje dag jag e hemma sjäv..jjag känner mig såååå utanför samhället när jag sitter här och glor..jag kunde ju ha jobbat måndag tisdag i stället för i helgen:)jag i går pyntade jag och ungarna..jag kunde inte hålla mig längre...men det e väll inte ovanligt att jag e en vecka före i det sammanhanget..jag älskar julen och punta och allt sådant mys...om bara värdet varit en aning bättre...ja vad ska jag nu göra..min telefon är fåtfarande tyst..a fan man blir deprimerad att vara arbetslös..förstår att folk tar sjävmord...spicielt om de är såhär rastlösa som jag.. en inre förslust känns det som/man känner sig misslyckad..och nu ahr jag varit arbetslös i 1 vecka...undra hur det ser ut då om 6 månader...kan inte förså folk som vill gå hemma??som inte har barn ..men jag är rätt glad och lyckligt ändå:) är så nöjd med mitt liv...om jag inte tänker på jobb:)

Av louise olsson - 19 november 2010 19:26

ja idag va inget fint väder...mårgonen gick av bara farten sen på eftermiddan körde vi in till k-stad skulle handla vinterskor och lite tjockare mössor...och allt hittades utom skor till Tilda för hon va på krikshumör och skulle inget... Uch jag som trodde jag skulle få bestämma till theo vad han ska ha och inte ha på sig,men han är lika envis som tilda..phu

Köppte hem kina mat..mmmmmmmmmm


Anners har jag börjat som vikarie tillbaka på samma plats som innan i bromölla och så har eller ska sätta upp mig här i sbg oxå...så jag hoppas på lite jobb nu:)

började i tors med ett långt pass fårn 6:45 till 16:00, men rena semestern om man jämför med att va hemma en heldag med alla 3 ungarna... sen ringde de 7 i mårse oxå,men jag missade samtalet,fast jag kutade dig snabbt..sen ringde de inte mer:(jag ahde verkeligen kunnat jobbat i dag ju...

ska jobba både löd och sön.


Ja bara för det så har Tilda Theo och Thelma fått sin första kusin, i måndes föddes Alizia....det va på tiden de fick en kusin ju:)


nej om jag skulle gå upp och göra martin och tilda sällskap,bara de vakena nu..

Av louise olsson - 16 november 2010 11:25

ungarna är på dagis och jag har tagit tag i mitt liv och ringt runt till vikexpiditionerna..phu det va lite mer kompliserat denna gång:) möten, och vidasickningar och så ....men nu är det gjort nu ska man bara vänta på att de ringer upp igen,sen har man kanske chansen att va vikarie iallfall.....shihoj..äääää inte så kul..sådant bök för att va vikarie..


Undra hur min lilla flicka mår på dagis nu???

de stora mår nog prima,men den lilla... 


har börjat putsa fönstrena inför julen.för snart ska alla julsakerna upp..helt underbar....

alla julklappar handlade i stort sett iallfall....kan inte bli bättre.vet man hur mkt pengar man har att kladda för i dec:) inte för att jag har så mkt änndå men nån hundralapp har jag väll?


nej om jag skulle ta och köra och handla innan hämtningen

Av louise olsson - 11 november 2010 20:04

sitter här i vår kalla källare, som fåtfarande har ett fönster väck:(


idag ringde doktern från barnkliniken och de har har drämt till med2 olika rönken till, phu...sedan har de satt en en lite dos antibiotika varje dag i förebyggandesyfte, för att de inte ska bli nått fel på njuren, med många urinvägsinfektioner...tills de vet hur de ska gå tillväga med hennes njure...


Lilla Theo är inne i en jälva perod trotsar och har sig hela tiden,jag e helt slut på ungen....Han trotsa till och med lite på dagis,min lilla blyga theo:)

men han är redigt grym på pottan nu, när ska man igenteligen ta av den i allmänhet, hade ingaa problem med tilda där, men jag litar inte på theo han kan lika väl stå och pissa i byxorna i en affär om han inte orkar säga till..eller gör han det verkeligen???ja jag e inte hundra på han än..men nån gång måste jag våga..hööö enj så ska man inte behöva tänka ?


gud vilken lätt dag jag anners har haft i dag bara de stora hemma och det va skillnad.jag kunde andas och pausa.thelma vill ju bli buren mkt nu och sen somna henne och ha koll på henne tar tid jag inte uppfattade innan, märktes idag:)


inskolningen går väll bra,skriker lite när jag går..hum mkt och är svår att ledabort.. vet jag ju redan, jag varnade de..men det går bra hon blir glad sen..men somna henne i dag tog de över 1 timme, där ser ni det e inte bara jag som har problem med henne, svårt att komma till ro och sova....men de lyckades, emn stackaren fick bara sova knappt 1 timme...hoppas de lyckas bättre imån....


Ja snart e det jul i vårt hus:)det går snabbt tills jag får pynta



Av louise olsson - 6 november 2010 20:03

Ja det va ett tagsedan jag skrev..pajade ju den andra darton, vissa bokstäver fungarar inte längre...och här nere kan jag inte sitta...martin har ju inte lagar fönstret så det e svin kalt..mycket varmare där uppe vid brasan:) och dagarna har jag noll med tid.


Ja Thelma har åkt på urinvägsinfektion igen... hon hade feber nån kväll förra veckan sedan va hon bra bara att hon vaknade på natten och skrek helatiden, kinkade på dagarn, som jag trodde berodde på att hon inte sovit om natten..men jag tänkte ändå redan i tis attt det nog banne mig är en urinvägsinfektion, det va exakt som vörra gången fast förra gången va hon mkt sämre...så jag tog tag i min krage och tänkte att jag inte ska va lika sen som förra gången, nu när jag vet att hon lätt får urinvägsinfektioner, väl uppe på läkastationen konstaterade doktorn att hon hade kraftig urinvägsinfektion, och hade pratat med barn i karlskrona att de kanske va tvungena att lägga in henne med dropp (antibiotika)rätt in i blodet, fick köra in till karlskrona och visst hade hon kraftig med bakterier i urinet, och fick en dos pencelin, emn de tyckte hon va pigg och fin så det skulle räcka med att få  pencelinet utskrivet, så vi fick köra hem och det va ju skönt..


idag är hon pigg och hoppas hon sover bra i natt:)

ja de sa att jag måste köra in tidigar..hum jag som tyckte jag körde in tidigt denna gång...hade ju precis konstaterat att det va något fel typ...fy vad svårt det är med urinvägsinfektionder..upptäcka det tidigar..ska jag köra in för minsta febern..ja typ tyckte hon det, de va inte så svårt att lämna ett urin prov...nej jag håller med henne..menmen då ororar man sig hela iden nu..men de skulle komma på en lösning som de skulle göra..tills de bestämt hur de skulle göra med hennes konstiga njure eftersom hon reagera så mkt med urinvägsinfektioner för det...


anners e väll allt bra med familjen....

snart är man arbetslös minder kul

nej nu vill martin ha darton...får väll hitta på nått mer att skriva tills imån eller nått sådant

Ovido - Quiz & Flashcards