Alla inlägg den 30 januari 2013

Av louise olsson - 30 januari 2013 15:17

Det var ett tag sedan jag skrev här, men bara vår andra datr har fungerat..ch där fattas bkstäver,så det är jobbigt att skriva med den!

ja nu har vårat 4 mirakel kmmit till världen ch det blev en TJEJ!! ja enligt the är det den ände tjejen han ville ha:) så det var ju tur..


förlossningen började i måndes , natten mellan sön ch mån..med värkar var 10 min hela natten sm vägrade gå ner i minuter..sedan när de väl gick ner till 5 min mellan verkarna avtg de efter 2 timmar, så sen var man verkfri fram tills 14 tiden då började de igen med 10 min mellan,sedan va de tillslut nere å 4-5 min så då bestämde jag och martin att vi skulle åka in ch kolla om de gjrde någon nytta eller om jag kunde få något så jag kunnde sova..åkte in gick en runda på sjukhuset för att få de ännu tätare. men me km med 4-5 minuter mellan men de känndes iallfall:) gick up ch vi gissade på att vi skulle köra hem utan barn med en tablet..kl va nu vid 6 tiden..fick ligga med ctg allt såg bra ut..sen skulle hon klla hur öppen jag va..och lite chock till stnd fick vi allt 8 cm..åh det skulle visst bli bäbis! men inte så snabbt sm jag tänkt mig 1 timme brukar det ta från det att jag är öpen 8 cm..men lilla flickan låg fel med huvudet ch kom inte redigt ner, det är svårare när huvudet ligger så,förlssningarna brukar va värre ch svårare för barnet att komma ner, så massa olika ställningar för att hon skulle komma ner redigt med verkar vid 9 cm tur de har lustgas..men kl 21:05 kom hon ut!!ja det värsta va när huvudet std still precis i öppningen..fyfan det gör apa ont, det andra är rätt kul när man har lustgas...

vikt:3235 g och länd: 50 cm


nu får jag leka med tilda




Ovido - Quiz & Flashcards